Marec podľa očakávania priniesol ťažké prístupové podmienky na kontestové stanovisko pri Telgárte. Snehu bolo zo 30 až 50cm, takže som si musel pomôcť adekvátnou technikou. Snežná štvorkolka, je neoceniteľný pomocník v zimnom období. Silný motor si poradí so strmým kopcom a odvezie aj všetok potrebný materiál na kontest. Počasie bolo priaznivé, polojasno až polooblačno, teplota tesne nad nulou.
Z Popradu som vyrážal okolo 6:00 a na kontestovom QTH som bol okolo 7:30. Začal som skládaním 7-elementovej DK7ZB s dĺžkou 3m. Po páde antény zo stožiara dva mesiace dozadu som ju opravil a upravil tak, že je úplne rozoberateľná a môžem ju prepravovať v krabici 1 meter dlhej a 10 cm širokej. Po zostavení som na stožiar vyniesol rotátor a následne aj anténu. Mám v tom už celkom dobrú prax, takže mi to celé trvá okolo pol hodiny. Koax mám nainštalovaný napevno.
Potom následuje zostavovanie všetkých zariadení vo vnútri – transceiver, notebook, ovládanie rotátora, zemnenie, zdroj atď. Nakoniec zavesím pred seba mapu Európy s lokátorovou sieťou a nastavím v NB logovací program. Notebook ma prekvapil nejakým problémom s ovládačom grafickej karty, takže hrozilo, že budem spojenia zapisovať ručne, no nakoniec som ho rozbehol v núdzovom režime.
Už 30 minút pred začiatkom kontestu som mal všetko pipravené a počul som zopár 9A staníc v ich konteste, ktorý začína o hodinu skôr ako náš. To bolo dobré znamenie, že všetko funguje, a že sú podmienky na smer S5 a 9A. V prvých minútach som sa preto orientoval týmto smerom a oplatilo sa. Hneď prvé spojenie s 9A3XM – QRB 485km.
Pokračoval som klasicky spojenia s OM stanicami, väčšinou stále tými istými ako po iné mesiace, ale čím sa viac otepľuje, tým viac sa objavujú nové a nové stanice. Tradične som mal kvôli Kráľovej holi problém dovolať sa na OK1 stanice a dokonca aj na niektore OK2. OK2S som mal v plnej pare, no dovolať sa nie a nie. Zrejme boli otočení opačne. Ku koncu kontestu som predsa urobil aj túto stanicu s reportom 59.
Nakoniec som skončil s počtom 43 spojení, čo považujem za slušný výsledok. Logbook a mapu spojení je možné pozrieť tu: PA VKV-03/2010