Prevádzkový aktív VKV – marec 2010

Marec podľa očakávania priniesol  ťažké prístupové podmienky na kontestové stanovisko pri Telgárte.  Snehu bolo zo 30 až 50cm, takže som si musel pomôcť adekvátnou technikou. Snežná štvorkolka, je neoceniteľný pomocník v zimnom období. Silný motor si poradí so strmým kopcom a odvezie aj všetok potrebný materiál na kontest. Počasie bolo priaznivé, polojasno až polooblačno, teplota tesne nad nulou.

Z Popradu som vyrážal okolo 6:00 a na kontestovom QTH som bol okolo 7:30. Začal som skládaním 7-elementovej DK7ZB s dĺžkou 3m.  Po páde antény zo stožiara dva mesiace dozadu som ju opravil a upravil tak, že je úplne rozoberateľná a môžem ju prepravovať v krabici 1 meter dlhej a 10 cm širokej.  Po zostavení som na stožiar vyniesol rotátor a následne aj anténu. Mám v tom už celkom dobrú prax, takže mi to celé trvá okolo pol hodiny.  Koax mám nainštalovaný napevno.

Potom následuje zostavovanie všetkých zariadení vo vnútri – transceiver, notebook, ovládanie rotátora, zemnenie, zdroj atď. Nakoniec zavesím pred seba mapu Európy s lokátorovou sieťou a nastavím v NB logovací program.   Notebook ma prekvapil nejakým problémom s ovládačom grafickej karty, takže hrozilo, že budem spojenia zapisovať ručne, no nakoniec som ho rozbehol v núdzovom režime.

Už 30 minút pred začiatkom kontestu som mal všetko pipravené a počul som zopár 9A staníc v ich konteste, ktorý začína o hodinu skôr ako náš. To bolo dobré znamenie, že všetko funguje, a že sú podmienky na smer S5 a 9A. V prvých minútach som sa preto orientoval týmto smerom a oplatilo sa. Hneď prvé spojenie s 9A3XM –  QRB 485km.

Pokračoval som klasicky spojenia s OM stanicami, väčšinou stále tými istými ako po iné mesiace, ale čím sa viac otepľuje, tým viac sa objavujú nové a nové stanice. Tradične som mal kvôli Kráľovej holi problém dovolať sa na OK1 stanice a dokonca aj na niektore OK2. OK2S som mal v plnej pare, no dovolať sa nie a nie. Zrejme boli otočení opačne. Ku koncu kontestu som predsa urobil aj túto stanicu s reportom 59.

Nakoniec som skončil s počtom 43 spojení, čo považujem za slušný výsledok. Logbook a mapu spojení je možné pozrieť tu: PA VKV-03/2010

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!